مشخصات و قیمت خرید اواپراتور پلیت

۶ بازديد

اواپراتور پلیت

در آرایش خطی مربعی تعداد کمتری اواپراتور پلیت  از لولهها در یک سطح معین جا میگیرند بنابراین انتقال حرارت کمتر خواهد بود همچنین در این آرایش کمترین مقاومت در برابر جریان وجود دارد و در نتیجه افت فشار کمتری بوجود میآید. لولهها در ردیفهای موازی و بصورت افقی و یا عمودی قرار میگیرند که به این حالت، آرایش خطی (In Line) میگویند.

آیا استخر در محیط سر است یا گرم؟ در واقع این نوع دستگاه بیشتر به عنوان اواپراتور پلیت  استخر مورد استفاده قرار میگیرد. اواپراتور پلیت  بشقاب معمولاً بسته به کاربرد و مایعات مورد استفاده ، باریک یا واشر هستند. آرایش لولهها بصورت مربعی و یا مثلثی انجام میگیرد.

جدول زیر در انتخاب آرایش لولهها بکار میرود. انبساط یا انقباض به تنهایی ممکن است موجب شکستن و یا خمیدگی لولهها شود، لذا اختلاف درجه حرارت دو سیال که با هم تبادل حرارت میکنند نباید زیاد باشد، مبدلهای سر ثابت مواقعی بکار میروند که تغییرات درجه حرارت محدود باشد. در سمت راست پوسته یک صفحه با نام Weir Plate قرار دارد و به عنوان یک سرریز بکار میرود، مایع تبخیر نشده، از این سرریز انتهایی ریزش کرده و از طریق نازل سمت راست خارج میشود.

این صفحه به پخش کردن جریان سیال کمک کرده و آن را به طرف کنارههای مبدل هدایت میکند. علاوه بر جلوگیری از فرسایش لولهها با پخش کردن سیال باعث افزایش سطح تماس بین لولهها و سیال شده و میزان انتقال حرارت را نیز افزایش میدهد. سیال ورودی در پوسته روی تمامی طول لولهها پخش میشود و با آنها آرایش جریان متقاطع میسازد.

مشخصات و قیمت خرید اواپراتور پلیت

سطح انتقال حرارت به تعداد و طول و قطر خارجی لولهها بستگی دارد. هر چه سطح به هادی بیشتر باشد حرارت سریعتر هدایت میشود بدین معنی که در مبدلها بجای استفاده از یک لوله با قطر بزرگ، از یک دسته لوله با قطر کم استفاده میشود که این عمل سطح را به منظور انتقال حرارت افزایش میدهد. در این مقاله با اواپراتور پلیت  آشنا شدیم و دیدم که وظیفه اصلی در سیکلهای مختلف مورد استفاده در صنایع چیست و وجود آنها چه اهمیتی دارد. اتصال بصورت پرسی آب بندی بهتری دارد و برای فشارهای نسبتا بالا تا ۲۰۰ پوند مورد استفاده قرار میگیرد.

برای مشاهده طرز کار اواپراتور پلیت  روی عکس بالا کلیک کنید. به عنوان مثال یک فن هوای اتاق می تواند همانند یک اواپراتور پلیت  عمل کنید. در مقاله استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی اواپراتور پلیت  میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

 به عنوان مثال صفحات انحراف دهنده حلقه و صفحه برای سیالات رسوب زا بدلیل اینکه رسوب در پشت حلقه جمع میشود و از جاری شدن سیال در امتداد مبدل جلوگیری میکند مناسب نیستند. استفاده میشود. این صفحات با شکستن جریان یکنواخت سیال باعث افزایش میزان انتقال حرارت میشوند، همچنین علاوه بر آن، بافلها وزن لولهها را تحمل میکنند و برای لولههای با طول زیاد که احتمال خم شدن آنها وجود دارد از این اتفاق جلوگیری میکنند. در ضمن فیکس کردن بافلها بدلیل جلوگیری از ویبره آنها و در نتیجه خورده شدن تیوبهایی که در تماس با بافلها هستند ضروری می باشد.

انواع اواپراتور پلیت

 

  1. بدین منظور و جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله ها، در محوطه ورودی جریان به فضای پوسته (داخل پوسته و جلوی نازل ورودی)، از صفحه انحراف دهنده جریان ورودی (Impingement Plate) استفاده میشود. از پوسته (Shell)، برای عبور یک سیال (معمولا آب) استفاده میشود همچنین پوسته محلی است که لولهها در آن قرار میگیرند.
  2. معمولا این سطوح از جنس آلیاژهای فلزی ساخته می شوند. معمولا جنس این تیوب ها استنلس استیل ، کربن استیل و یا مس می باشد . بافلها قطعهای دایره شکل هستند که قسمتی از آن بصورت افقی و یا عمودی و یا از مرکز دایره بریده شده است. تیغه ها به شکل دایره برش خورده یا دیسک و حلقه (Disc & Ring) ساخته می شوند.
  3. قیمت اواپراتور پلیت  U شکل در ارزان ترین سطح نسبت به سایر مبدل ها قرار دارد و خرید آن کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. از آنجا که ضریب انتقال حرارت در سمت گاز بسیار کوچکتر از مایع است، سطوح انتقال حرارت پره دار در سمت گاز برای افزایش سطح انتقال گرما استفاده میشوند. در نتیجه،
  4. ضریب انتقال حرارت نسبت به کانال صاف و لوله به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. اواپراتور پلیت  صفحه ای واشردار پر کاربردترین نوع اواپراتور پلیت است که شامل مجموعه ای از صفحات نازک با سطوح موج دار یا منحنی است که سیالات را از یکدیگر متمایز می کند. مطابق تست انجام شده یک برگه گزارش تست شامل نمودارها ، نحوه تست، نوع سیال و … در یک اواپراتور پلیت  پوسته و لوله با ورق های لوله ثابت، پوسته به صفحات لوله جوش داده می شود و برای تمیز کردن به قسمت خارج لوله دسترسی وجود ندارد.

rah-khabar.ir/مبدل-حرارتی-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.