شاتکریت ایرانی کارکرده

۲۰ بازديد


کاربرد شاتکریت روش مخلوط خشک شامل قرار دادن مواد خشک در یک قیف و سپس انتقال آنها به صورت پنوماتیک از طریق یک شلنگ به نازل است. نازل میزان اضافه شدن آب در نازل را کنترل می کند. آب و مخلوط خشک کاملاً مخلوط نشده است ، اما با برخورد مخلوط به سطح گیرنده کامل می شود. این امر به یک نازل ماهر نیاز دارد ، خصوصاً در مورد مقاطع ضخیم یا به شدت تقویت شده. از مزایای فرآیند مخلوط خشک این است که می توان مقدار آب را بلافاصله توسط نازل تنظیم کرد ، و این امکان را می دهد که بدون استفاده از شتاب دهنده ها ، کارایی بالاتری و عمودی در آنها موثرتر باشد. فرآیند مخلوط خشک در مواردی که لازم است مرتباً متوقف شود ، در کاربردهای ترمیم مفید است ، زیرا مواد خشک به راحتی از شلنگ تخلیه می شوند.

شاتکرت مخلوط مرطوب شامل پمپاژ بتونی است که قبلاً آماده شده و بتن معمولاً آماده به نازل است. هوای فشرده در نازل وارد می شود تا مخلوط را به سطح گیرنده منتقل کند. روش فرآیند مرطوب به طور کلی در مقایسه با فرآیند مخلوط خشک ، برگشت کمتری ، زباله (هنگامی که مواد روی زمین می افتد) و گرد و غبار ایجاد می کند. بیشترین مزیت فرآیند مخلوط مرطوب این است که تمام مواد تشکیل دهنده با آب و مواد افزودنی مورد نیاز مخلوط می شوند و همچنین می توان حجم های بیشتری را در مدت زمان کمتری نسبت به بتن فرایند خشک قرار داد.

دستگاه های شاتکرت
دستگاه های شاتکرت در دسترس هستند که روند کامل را کنترل کرده و آن را بسیار سریع و آسان می کنند. از روش های دستی و مکانیکی برای فرآیند پاشش مرطوب استفاده می شود اما بتن اسپری مرطوب به طور سنتی توسط دستگاه اعمال می شود. خروجی های پاشش زیاد و سطح مقطع بزرگ نیاز به مکانیزه شدن کار دارند. سیستم های پاشش بتن با پمپ های دوبلکس عمدتا برای کار با مخلوط های مرطوب استفاده می شود. برخلاف پمپ های بتونی معمولی ، این سیستم ها باید نیاز اضافی را برای تأمین جریان بتونی که تا حد ممکن ثابت و در نتیجه مداوم است ، تأمین کنند تا کاربرد اسپری همگن را تضمین کنند. [1] (6.1.2 ماشین آلات)

پمپ شاتکریت
گونیت در اصل یک نام تجاری بود که به طور خاص به فرآیند استفاده از سیمان پنوماتیک مخلوط خشک اشاره داشت. در فرآیند مخلوط خشک ، مخلوط ماسه و سیمان خشک از طریق یک شلنگ با استفاده از هوای فشرده منفجر می شود ، بلافاصله قبل از تخلیه آب روی سطح گیرنده ، آب در نازل برای هیدراته شدن مخلوط تزریق می شود. Gunite اصطلاح اصلی بود که توسط Akeley ابداع شد ، در سال 1909 با مارک تجاری ثبت شد و در کارولینای شمالی ثبت اختراع شد. مخلوط بتن با فشار پنوماتیک از یک اسلحه اعمال می شود ، از این رو "gun" -ite.

اصطلاح "Gunite" به علامت تجاری ثبت شده Allentown Equipment ، قدیمی ترین تولید کننده تجهیزات gunite تبدیل شد. بنابراین دیگر تولیدکنندگان مجبور به استفاده از اصطلاحات دیگر برای توصیف فرآیند مانند شاتکریت ، بتن بادی ، آجرچینی و غیره شدند.

Shotcrete اصطلاحی همه جانبه برای پاشش بتن یا ملات با فرآیند مخلوط خشک یا مرطوب است. با این حال ، ممکن است گاهی اوقات از شاتکریت (نادرست) برای تشخیص مخلوط مرطوب از روش مخلوط خشک استفاده شود. اصطلاح شاتکرت برای اولین بار توسط انجمن مهندسان راه آهن آمریکا (AREA) در اوایل دهه 1930 تعریف شد. [4] تا سال 1951 ، شاتکریت به نام عمومی رسمی فرایند بتن پاششی تبدیل شده است - خواه از فرآیند مرطوب یا خشک استفاده شود. [4]

برنامه های کاربردی
از شاتکریت معمولاً برای خط کشی دیواره های تونل ، در معادن ، مترو و تونل های اتومبیل استفاده می شود. شاتکریت مقاوم در برابر آتش در نروژ در تونل مارمارای در استانبول استفاده می شود. [5]

طرح اختلاط شاتکریت از شاتکریت برای تقویت حفاری های موقت و دائمی استفاده می شود. ممکن است برای ایجاد ثبات در حفاری برای یک ساختار پارکینگ زیرزمینی یا بلند شدن سطح زمین در حین ساخت ، در هماهنگی با لگن عقب مانده و سایر اشکال زمین استفاده شود. این یک محفظه بزرگ ضد آب را فراهم می کند که می توان در آن سازه ای را احداث کرد. پس از اتمام سازه ، منطقه بین پایه آن و شاتکریت دوباره پر و فشرده می شود.

شاتکریت همچنین یک روش و روش مناسب برای قرار دادن بتن سازه ای است. [نیاز به نقل قول]

عیار بتن شاتکریت در استخراج سنگ سخت بسیار مفید است. توسعه مسیر انحطاط برای رفتن به زیر زمین برای جابجایی ماشین آلات سنگین ، معدن کاران و مواد حیاتی است. شاتکریت به ایمن سازی این مسیرها از هرگونه ریزش زمین کمک می کند.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Shotcrete

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.