درمان وززو گوش نی نی سایت

۱۲ بازديد

شیوع
بیشتر افراد در یک زمان یا زمان دیگری دچار وزوز گوش موقتی می شوند درمان وزوز گوش که به مدت چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد. با این حال ، دیگران وزوز گوش طولانی مدت را تجربه می کنند که می تواند برای یک عمر باقی بماند. شیوع وزوز گوش در میان افراد بالای 65 سال از 12٪ تا 15٪ است (1-6). تقریباً 1٪ از مردم از وزوز گوش شدید و ناتوان کننده رنج می برند که بر خواب ، تمرکز ، کار و کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد و این امر به درمان و مشاوره پزشکی نیاز دارد. وزوز گوش در زنان و مردان تقریباً به یک اندازه اتفاق می افتد (7 ، 8). مانند اکثر اختلالات ، شیوع وزوز گوش با افزایش سن افزایش می یابد و در حدود 60-70 سالگی به اوج خود می رسد (7).

در سال 2005 ، تخمین زده شد که بازار بالقوه در ایالات متحده برای درمان وزوز حدود 10 میلیارد دلار باشد (9). گزارش مزایای اداره پیشکسوتان وزوز گوش را به عنوان دومین ناتوانی شایع در ارتباط با خدمات رتبه بندی کرده است. در میان کسانی که از سال 2006 مزایا را دریافت کردند ، وزوز گوش در میان معلولیت های مربوط به خدمات با 9.7٪ از کل (http://www.vba.va.gov/bln/21/) در رتبه اول در بین معلولیت های مربوط به خدمات قرار گرفت. در سال 2005 ، غرامت سالانه معلولیت مربوط به وزوز گوش 418 میلیون دلار بود. تأثیر اقتصادی این اختلال ناتوانی ، همراه با افزایش تعداد کارکنان رزمی در معرض سر و صدا و صفوف تورم افراد مسن مبتلا به وزوز گوش (10 و 11) ، باعث ایجاد علاقه مجدد به یافتن ترکیبات درمانی شده است که می توانند وزوز گوش را سرکوب یا مدیریت کنند.

ویژگی های ادراکی وزوز گوش
اندکی بیش از نیمی از بیماران وزوز گوش صدای فانتوم را از داخل گوش (وزوز گوش) می دانند که نشان می دهد ممکن است وزوز گوش از گوش داخلی منشا گرفته باشد. برخی دیگر گزارش می دهند که صدای فانتوم در داخل سر قرار دارد (وزوز گوش) ، احتمال ایجاد منشأ مرکزی را افزایش می دهد (12 ، 13) ، در حالی که چند بیمار صدای فانتوم را از خارج سر می دانند. تقریباً 60٪ بیماران وزوز گوش دو طرفه را تجربه می کنند ، در حالی که بقیه صدا را فقط از یک گوش می شنوند (14).

بیماران برای ارزیابی وضعیت مسیر شنوایی اغلب ارزیابی دقیق شنوایی سنجی و روان آکوستیک را انجام می دهند. شنوایی سنجی با صدای خالص ، که فرکانس های شنوایی را مختل می کند ، یک روش مهم است ، زیرا وزوز گوش به طور کلی با کاهش شنوایی همراه است. در افراد جوان کم شنوایی غالباً با قرار گرفتن در معرض سر و صدا همراه است ، در حالی که در افراد مسن اغلب با کاهش شنوایی مرتبط با سن یا پیرچشمی همراه است. شیوع وزوز گوش با درجه کم شنوایی مربوط به سن به طور پیوسته افزایش می یابد (7). با وجود ارتباط مکرر بین کاهش شنوایی و وزوز گوش ، بسیاری از افراد مبتلا به کم شنوایی وزوز گوش را تجربه نمی کنند. برعکس ، برخی از افراد با شنوایی طبیعی وزوز گوش را تجربه می کنند. با این حال ، تعریف شنوایی "طبیعی" می تواند گمراه کننده باشد ، زیرا بیشتر آزمایش های شنوایی فقط در فواصل اکتاو از 125 تا 8000 هرتز انجام می شود. می توان تصور کرد که این شنوندگان "عادی" در واقع ممکن است کم شنوایی ناشناخته در فواصل بین نواری ، یا کاهش شنوایی بین 8000 تا 20،000 هرتز داشته باشند ، جایی که شنوایی به ندرت ارزیابی می شود ، یا سایر اختلالات شنوایی که توسط دستگاه شنوایی سنجی تشخیص داده نمی شود. آزمایشات بالینی که اثربخشی داروهایی را که برای درمان وزوز گوش استفاده می شوند ارزیابی می کنند ، اغلب از آزمایشات روان آکوستیک استفاده می کنند تا مشخص شود آیا در نتیجه درمان ، بلندی صدا ، صدا یا سایر کیفیت های وزوز گوش تغییر می کند. در بعضی از افراد ، کیفیت ادراکی وزوز گوش ممکن است از صبح تا عصر یا از روز به روز دیگر در نوسان باشد ، در حالی که در برخی دیگر وزوز گوش با گذشت زمان ثابت می ماند (15). اگر وزوز گوش بیمار نوسان دارد ، انجام چندین اندازه گیری اساسی قبل از شروع درمان مهم است.

گام و کیفیت طیفی وزوز گوش از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما متداول ترین توصیف کننده های زنگ ، وزوز ، خش خش یا سوت زدن هستند (16). از آنجا که سیستم شنوایی از نظر تنوتوپی مرتب شده است به گونه ای که فرکانسهای مختلف مکانهای مختلف آناتومیکی را در مسیر شنوایی فعال می کنند (شبیه صفحه کلید پیانو) ، کیفیت صدا و طیفی وزوز گوش ممکن است سرنخهایی را در مورد نورونها ایجاد کند که باعث ایجاد احساس شبح می شود. گام یا کیفیت طیفی وزوز گوش اغلب در منطقه حداکثر کاهش شنوایی یا در مرز بین شنوایی طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد (17 ، 18). این نتایج نشان می دهد که سلولهای عصبی مسئول درک وزوز گوش ممکن است در لبه یا مرز حداکثر کاهش شنوایی قرار داشته باشند (19).

بلندی ، یک پدیده ادراکی ، بیشترین ارتباط را با شدت صدا دارد ، اندازه گیری فیزیکی ارزیابی شده در واحد دسی بل (دسی بل). اندازه گیری بلندی صدای وزوز گوش اغلب با مقیاس 10 نقطه ای آنالوگ بصری به دست می آید ، با نمره 10 بسیار بلند و نمره 1 نرم است. هنگامی که از بیماران خواسته می شود بلندی ذهنی وزوز گوش خود را ارزیابی کنند ، میانگین درجه بلندی صدای آن 6.3 ~ است که نشان می دهد صدای فانتوم نسبتاً بلند است (20). رویکردهای دیگر با داشتن ضمیمه موضوع ، بلندی صدای وزوز گوش را تخمین می زنند

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136369/

10 روش ساده پاک کردن گوش در منزل (بطور کامل و بدون خطر)

هر بخشی از بدن دارای اهداف خاصی است و عملکرد خاص خود را دارد و جرم گوش یک استثنا نیست. علاوه بر این، جرم گوش برای سلامت کانال بیرونی گوش بسیار مهم است زیرا باعث روانکاری و حفاظت گوش شده و دارای خواص ضد باکتریایی است.

تمیز کردن گوش

نکات مهم راجب جرم گوش

  1. به طور کلی، گوش ها به طور دائمی جرم گوش تولید می کنند تا به مقدار مناسب در کانال های گوش وجود داشته باشد
  2. با این وجود، گاهی اوقات جرم گوش ممکن است بیش از حد انباشته شده و باعث مسدود شدن کانال گوش می شود
  3. به محض اینکه مایع چسبناک و یا جرم در گوش تجمع یابد، احساس می شود که گوش بسته شده و روی شنوایی تاثیر می گذارد
  4. در این شرایط ممکن است علائم مختلفی از قبیل درد در گوش آسیب دیده، زنگ زدن یا پر شدن گوش، بوی ناخوشایند گوش، سرگیجه و سرفه ایجاد شود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.