موکت طبیعی است اما گران است.

۱۰ بازديد

سه ماده فوق اکثر الیاف مصنوعی را تشکیل می دهند. نوع دیگر الیاف مورد خرید آنلاین موکت استفاده در ساخت فرش ، الیاف اصلی است. در حالی که از برخی مصنوعات در ایجاد الیاف اصلی استفاده می شود ، الیاف اصلی اصلی که در ساخت فرش استفاده می شود پشم است.

پشم مورد استفاده در فرش امروز عمدتا از نیوزیلند ، آرژانتین و انگلستان است. از آنجایی که پشم یک الیاف طبیعی است ، رنگ آن از سفید تا سیاه متغیر است و در بین آن تن های زیادی وجود دارد.

بربر که اکنون نوعی ساخت فرش به حساب می آید ، در واقع از نام گروهی از دامداران شمال آفریقا به نام بربرها ناشی می شود. معروف بود که بربرها پشم بسیار درشت تولید می کنند ، و دارای نخ های رنگی مشخص در نخ هایشان است.

اگرچه پشم در برابر سایش و رطوبت و همچنین مواد مصنوعی مقاومت نمی کند ، اما به خوبی تمیز می شود و به خوبی پیر می شود. پشم گرانترین الیاف فرش است و کمتر از یک درصد از بازار فرش ایالات متحده را نشان می دهد.


فرش چگونه ساخته می شود یک فرآیند 3 بخشی است.
در اصل سه مرحله برای تولید فرش وجود دارد. اولین قدم تافت زدن است.

تافتینگ با فرآیند بافتن الیاف مصنوعی یا اصلی به یک ماده اولیه اولیه شروع می شود. ماده اولیه پشتی معمولاً از پلی پروپیلن بافته شده ساخته می شود و ارزش اصلی آن تهیه پارچه پایه برای نگه داشتن نخ در موقع وقوع تافتینگ است.

ماشین تافتینگ مانند یک چرخ خیاطی واقعا بزرگ به نظر می رسد.

800 تا 2000 سوزن دارد که به طور همگام کار می کنند تا نخ را از مواد اولیه اولیه بکشند. دستگاه توفتینگ معمولی حدود 12 فوت عرض دارد و همزمان با نفوذ سوزن های آن به قسمت پشتی ، قلاب کوچکی به نام حلقه نخ را گرفته و در جای خود نگه می دارد. این فرآیند منجر به آنچه می شود ساخت شمع حلقه ای می شود.

محصولات شمع حلقه ای ظاهر خود را به طور خارق العاده ای حفظ می کنند. خرید اینترنتی موکت از آنجا که هیچ نکته کاموا در معرض آن وجود ندارد ، فقط کناره های نخ در معرض سایش و تنش قرار می گیرند. به طور کلی ، فرش حلقه ای با مشخصات کم در برابر ترافیک سنگین بهترین مقاومت را دارد.

در اینجا ، یک مرحله جایگزین ممکن است اتفاق بیفتد.
در بعضی از سبکهای فرش ، حلقه در برابر چاقو برگشت می کند ، جایی که حلقه های کوچک نخ بریده می شود ، و آنچه ما فرش برش داده می شویم ایجاد می شود. از طول این تکه های برش نخ به عنوان ارتفاع شمع یاد می شود و در واقع فاصله بین حلقه و پایه اولیه است.

این برشهای دقیق توسط رایانه کنترل می شود و بعضی اوقات برنامه ریزی می شود که فقط بعضی از حلقه ها را برش دهد. این روش برش انتخابی که ساخت برش و حلقه نامیده می شود ، یک الگوی قابل تشخیص در سطح فرش ایجاد می کند.

اکنون بیایید در داستان ساخت و ساز خود مکث کنیم تا برخی اصطلاحات و متغیرهای ساختاری را که ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید فرش درباره آنها بدانید ، شناسایی و توضیح دهیم.

ارتفاع شمع ، یا چرت زدن ، طول توف است که از پشتی اصلی تا نوک های نخ اندازه گرفته می شود. این معمولاً به صورت کسر یا گاهی معادل اعشاری آن نشان داده می شود. معمولاً ارتفاع کوچکتر کوتاه تر از بلندی های بلندتر دارای دوام بیشتری است.

میزان دوخت فرش اندازه گیری نزدیک بودن کامواها به هم است. میزان کوک با نفوذ یا تافت در یک طول مشخص فرش ، معمولاً یک اینچ اندازه گیری می شود. میزان دوخت توسط سرعت حرکت فرش از طریق دستگاه تافتینگ کنترل می شود. هفت تا هشت تافت در هر اینچ عدد خوبی است ، در حالی که سه یا چهار تا بسیار ضعیف است.

وزن صورت با توجه به مقدار واقعی فیبر در هر متر مربع تعیین می شود و بر حسب اونس اندازه گیری می شود. به عنوان مثال یک فرش معمولی ممکن است دارای وزن صورت 35 تا 45 اونس باشد.

سرانجام ، تراکم معیاری برای محکم دوختن نخ در پشت اولیه است.  خرید موکت فرش با چگالی بالاتر معمولاً بهتر از فرش با چگالی کم می پوشد.


مرحله دوم تولید فرش کاربرد رنگ است.
اکنون فرش یکی از دو فرآیند رنگرزی گرفته شده است.

روش اول رنگرزی رنگرزی نخ یا بعضاً قبل از رنگرزی نامیده می شود که در آن رنگ قبل از تافت زدن روی نخ زده می شود.

از مزایای همه روش های رنگ آمیزی کاموا می توان به سازگاری رنگ در کنار هم ، اندازه های زیاد و یکنواختی اشاره کرد.

دستور العمل تهیه ژل مو طبیعی به همراه ژلاتین

ژلاتین حاوی پروتئین ‌های کراتین است که به مو می ‌چسبند تا آن را تقویت کنند. آلوئه ورا به ویژه به مناطق آسیب ‌دیده می ‌چسبد و به نرم کردن کوتیکول مو، افزایش درخشش و کاهش شکستگی آن کمک می‌ کند.

همان طور که در جاهای دیگر مطالعه کرده اید، موهای سالم هم قوی و هم انعطاف پذیر هستند منتها موهایی که پروتئین زیادی دارند می توانند سخت شوند، انعطاف پذیری خود را از دست دهند و در برابر شکستگی آسیب پذیر شوند. مقدار ژلاتین موجود در این دستور العمل به قدری اندک است که اگر به صورت مداوم استفاده شود، مسئله ای نخواهد داشت، اما اگر متوجه شدید که موهای شما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند، به صورت کاملا ایده آل می توانید این دستورالعمل را با گزینه های دانه کتان یا آلوئه ورا جایگزین کنید.

مواد سازنده

  • یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری ژلاتین
  • نصف پیمانه آب مقطر بسیار گرم
  • حداکثر 24 قطره روغن ضروری (اختیاری)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.